21 Ağustos 2011

Kırmızı Biber Taratoru


Her zaman olduğu gibi, yine bir iş seyahati ve uçakta okunan bir dergi. Uçaklarda bulunan dergilede ilk açıp karıştırmaya başladığım sayfalar genelde yemek tarifleri oluyor. Bu sayfalarda değişik lezzetler, farklı yörelere ait tatlar olabiliyor. Aklımda kaldığı kadarıyla sizinle de bu tariflerden birini paylaşmaya çalışacağım. Yalnız bazı eklemelerim olacak çünkü tarifi bire bir denediğimde bana fazlasıyla tatlı geldi, iyi gelebileceğini düşündüğüm eklemeler ile tarifi güncelledim.

Malzemeler:
  • 6-7 tane etlisinden kırmızı biber
  • 2-3 diş sarmısak
  • 1 su bardağı bayat ekmek içi
  • 50 gr çam fıstığı
  • 100 gr ceviz içi
  • 2 çorba kaşığı balsamik sirke
  • 3-4 dal taze fesleğen
  • Tuz, karabiber ve pul biber
  • Zeytinyağı





İşe biberleri közleyerek başlıyoruz. Benim gibi üşendiğiniz bir günde yapıyorsanız ve kendinize ocak temizleme işi çıkartmak istemiyorsanız, benim yaptım gibi fırın tepsisine yağlı kağıt sererek ızgara modunda aralıklı olarak biberleri çevirerek közleyebilirsiniz. Böylelikle közleme işi bitince yapacağınız tek şey yağlı kağıdı atıp tepsiyi çalkalamak olacaktır. Bu arada siz siz olun çam fıstıklarını kavururken aynı anda közlenmiş olan biberlerin kabuklarını ayıklamaya kalkmayın, yoksa yakıyorsunuz, denedim oluyor.  Kavurdugunuz çam fıstığını, robotta cekiyorsunuz. Dişe gelmesi önemli o yüzden çok ufaltmamanızı tavsiye ederim, yine de karar sizin. Cevizleri de ayrı olarak çekiyoruz aynı irilikte. Ekmek içi, ceviz ve çam fıstıklarını bir kaba boşaltıyoruz. Ayıkladığımız biberleri blenderda püre haline getirerek, aynı karışıma ekliyoruz. İyice karıştırarak homojen bir karışım yaratıyoruz, daha sonra da sirke, ezilmiş sarmısak ve zeytinyağını ekliyoruz. Buzdolabında iyice soğuttuktan sonra son olarak fesleğen yapraklarını da üzerine kıyarak servis ediyoruz. Hepinize afiyet olsun, yorumlarınızı bekliyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder