16 Eylül 2010

Yerel İskoç Ekmeği (Bap)

Bugün mutfağımda yemekten ziyade her öğünde özellikle kahvaltıda kullanabileceğimiz ve yapımı çok kolay olan Yerel İskoç Ekmeği Bap'i pişireceğim. Yarın bisiklet ile zorlu bir tırmanışa çıkarken, bu güzel ekmeklerle yapacağım sandwichleri de yanıma alacağım. Umarım bana enerji vermekte yararlı olurlar :)  Herzaman olduğu gibi malzemeleri sayarak başlayalım...

Malzemeler
  • 3 Su bardağı Un
  • 1 Paket Kuru maya (10 gr)
  • 1,5 Su bardağı Su (Dilerseniz süt ile de karıştırabilirsiniz)
  • 1 Tatlı kaşığı tuz
  • 3 Çorba kaşığı Sızma Zeytinyağı
  • 1 kesme şeker
  • Dilerseniz file siyah zeytin
 
Öncelikle hamuru hazırlayacağımız kabın içerisine mayayı, su-süt karışımını ve kesme şekeri koyarak kaıştırıyoruz. Su süt karışımı oda sıcaklığında olmalı. Mayalanma sürecini hızlandırmak için 50 derecede 5 dakika ısıtıp kapattığım fırında karışımı bekletiyorum. Maya kabardığında Z.yağı, tuz ve unu da içine katarak yapışkan bir hamur halinde 3-4 dakika yoğuruyorum. Üzerini bir bez ile örterek, kapatmış olduğum fırının ısısından da yararlanmak için tekrar fırının içerisinde yaklaşık 80 dakika kadar hamurun kabarmasını bekliyorum. Kabaran hamura file zeytinleri ekleyerek bir miktar yoğuruuyoruum. Daha sonra hamuru 5-6 eşit parçaya bölerek unladığım tezgahta son şeklini vererek pişirme kağıdı serdiğim fırın tepsisine aralıkı olarak diziyorum. Son fermantasyon için üstlerini bir bez ile kapatıp 30 dakika bekletiyorum. Ekmeklerin çok kabarmasını engellemek için ise fırına vermeden parmağımla ortasından deliyorum. Önceden 220 dereceye ısıttığım fırında 15 dakika pişirip fırını kapatıyorum. Ekmekleri sönmemeleri için kapağı aralık fırında soğumaya bırakıyorum. Afiyet olsun...  :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder