03 Kasım 2010

Elmalı Pay (Apple Pie)



Bugün mutfakta vakit geçirme şansım epey oldu. Vaktim olunca tatlı yapmak da kaçınılmaz oluyor. Bugün annemin Alman Mutfağı'ndan  bir lezzet olan Elmalı Pay'ı yapacağım. Elma seçimi size kalmış, benim ekşi elmadan yapıldığında daha çok hoşuma gidiyor ama Amasya Elması ile de güzel tat alabiliyorsunuz. Yapımı da oldukça basit olan bir çay saati veya yemek sonrası tatlı tarifi. İşte malzemeler:

  • 500 gr Un
  • 200 gr Margarin (Oda sıcaklığında)
  • 120 gr Şeker
  • 2 Yumurta (Oda sıcaklığında)
  • 1 tutam tuz
  • 2 adet Elma
  • 75 gr Fındık
  • 2 tatlı kaşığı Tarçın
Unu tezgaha döküyorum ardından minik küplere ayırdığım margarini unun üzerine döküyorum. Sonrasında da kalan malzemeleri  üzerine dökerek yoğurma işlemine başlıyorum. Başlarda yumurta etkisiyle yapışkan olan hamur yoğurdukça kıvamına geliyor. Margarini tamamen hamurla homojen hale getirene kadar yoğurmaya devam ediyorum. Hazır olan hamurun 2/3'sini tepsiye yayacağım kalan 1/3'lik kısmı ile de üzerine şeritleri çekeceğim. Tepsiyi yağladıktan sonra hamuru tepsinin ortasından kenarlarına doğru ellerim yardımıyla yayıyorum. Sıra geldi üzerine malzemeleri yaymaya. 2 elmanın kabuklarını soyarak küçük küçük doğradıktan sonra bir kap içerisinde tarçın ile karıştırıyorum. Rondo ile kıydığım fındıklarıda ekleyerek iyice harmanlıyorum. Hazırladığım karışımı hamurun üzerine yaydıktan sonra, hamurun kalan parçasından şeritler oluşturarak üzerini kapatıyorum. 200 dereceye ısıttığım fırında yaklaşık 30-35 dakika pişirdiğimde de geriye sadece afiyetle yemek kalıyor :) Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder