15 Şubat 2012

Portakal Likörü ve Çikolata Kaplı Portakal Kabukları


Yaklaşık 2 ay önce hazırladığım Portakal Likörü servis etmeye hazır hale geldi.  Artık gelen misafirlerimize ikram ettiğimiz kahvenin yanında ağızlarını da tatlandıracak mis gibi portakal kokan bir likörümüz de var. Bu likörün bir güzel yanı da şu oldu, likörden artan portakal kabuklarını, çikolata eritip bunla kaplayarak hızlı bir şekilde yine çok güzel bir  tat elde edebiliyor olmanız.

Malzemeler:
  • 6-7 adet Portakal
  • 450 ml Su
  • 4 fincan Esmer Şeker
  • Dilerseniz 1 Çubuk Tarçın
  • 1 litre Votka (veya 70 cl Votka, 30 cl Cin)
Yapımı çok kolay her zaman olduğu gibi. Önce portakalların kabuklarını domates soyar gibi tepeden başlayarak saatin ters yönüne doğru keskin bir patates soyucu ile tek parça halinde ve hafifçe derinden kesiyorum. Bu kabuğu tek veya birkaç büyük parça halinde soymak hem sonradan kabukları çıkartırken rahatlık hem de yapacağımız çikolata kaplı kabukları daha rahat hazırlamamamızı sağlıyor. Portakal kabuklarını likörü 30 ila 60 gün bekleteceğimiz hava geçirmeyen 3 litrelik kavanozun içine atıyorum. Üzerine kabuğu soyulan portakalların suyunu sıkarak ekliyorum. Portakal suyunu süzerek koymak, likörün berraklığını etkiliyor. Daha sonra bir tencereye su ve esmer şekeri koyup ocağa oturtarak ısıtıyorum. Piyasada esmer şeker adı altında kahverengi renge boyanmış şekerler olabiliyor, alırken buna dikkat etmeniz gerekiyor, yoksa benim likörümde olduğu gibi bir miktar boyasını bırakıp daha koyu bir likör ile karşılaşabiliyorsunuz. Şekerin tamamı eriyince altını kapatıp kavanozun içine bunu da döküyorum.  Dikkat edeceğimiz şey karışımın sıcak ama kaynar olmaması. Döktüğüm sıcak karışım kabuklar içindeki esansın sıvı ile karışmasını sağlıyor. Biraz ılınmasını bekleyip alkolü ve tarçını da ekleyip iyice karıştırdıktan sonra yapacağımız şey kavanozun ağzını sıkıca kapatmak ve 30 ila 60 gün sabretmek oluyor. Kavanozu ışık görmeyen kuru ve serin bir yerde saklamanızı ve ara ara çalkalamanızı da öneririm. Tarçın tadını ne kadar sevdiğinize göre, 10. günden itibaren dilediğiniz zaman çıkartabilirsiniz.


Gelelim kahvenin yanında likör ile sunacağımız çikolata kaplı kabukların yapımına. Kabuklar likörü hafifçe çektiğinden dolayı bir oturuşta bitirmenizi tavsiye etmem. Kavanozdan çıkardığım kabukları 5-6 cm lik şeritler halinde kesiyorum. Daha sonra kabukların iç kısmı dışta kalacak şekilde kestiğim parçaları rulo yapıp kürdan ile açılmamalarını sağlıyorum. Bütün kabuklara bu işlemi yaptıktan sonra bir kabın içerisinde su kaynatıyorum. Benmari usulü ile diğer küçükçe bir kabı kayanayan suyun üzerine oturtuyorum. Kaynayan suyun üzerindeki kabın içerisine de yaklaşık 1,5 paket Eti Karam %54 bitter çikolata kırarak erittim. Bundan sonra yaptığım kürdanlardaki portakalları eriyen çikolata ile buluşturmaktan başka birşey değil. Bir tepsiye yağlı kağıt sererek tek tek üzerine koyduktan sonra bir süre derin dondurucuda soğumalarını sağlıyorum, işte bu kadar basit. Hazır olan çikolataları buzdolabında saklamanızı öneririm,zira eritilen çikolata ambalajlı çikolatalara göre çok daha çabuk eriyerek üstünüze bulaşabiliyor.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder